Kundintervju - efter genomförd 360°analys | Chair

Kundintervju – efter genomförd 360°analys

Andreas Sjöström, Ägare
Inpeople och Head Consulting

 

Berätta kort om era företag?

Vi erbjuder olika tjänster inom HR som rekrytering, personaluthyrning/interim och olika delar inom ledarutveckling. Vår nisch är hög kundanpassning och vi vänder oss till organisationer som vet att personalen är den helt avgörande faktorn för framgång. Våra företag jobbar med värdebaserat ledarskap, är värderingsstyrda och vi arbetar med en väldigt hög servicegrad och vilja att alltid utveckla oss och vårt koncept. Enligt Svenskt Kvalitetsindex har Inpeople Sveriges nöjdaste kunder inom vår bransch.

 

Vart är ni i er tillväxtresa?

Just nu är vi på upgrade 3.0. Vi ser tillväxt som en konsekvens av att marknaden uppskattar våra produkter och vi följer med och anpassar bolagen efter nya förutsättningar. Om du delar in resan med bolagen i tre delar så kan man säga att den första var den lilla firman, som blev ett litet bolag, och nu står vi på gränsen till att bli ett mellanstort bolag. Jag skulle kunna kalla det version 1.0, 2.0 och nu 3.0. I driften av bolagen ändras prioriteringar såklart efter nya förutsättningar hela tiden. Nu behöver vi formalisera, konceptualisera och framför allt visualisera det som var självklart för alla när vi inte var så många anställda.

 

Varför tog du kontakt med Chair?

Chair Management kopplades in som experter på Extern VD och ägarfrågor för att hjälpa till att vara rådgivare när vi nu ska ta steget från version 2.0 till 3.0.

 

Vilka var era förväntningar på Chair?

Förväntningar var att få en second opinion och nya vinklar på alla delar i framförallt styrningen av bolagen, få nya ideer att arbeta med och, framför allt, att få in expertis inom att gå från ägarlett till ägarstyrt.

 

Vad var den största ”aha-upplevelsen” efter genomförd 360°analys?

Jag hade väldigt höga förväntningar och jag imponerades av hur omfattande arbete Chair la ner i analysen. Hos oss internt och för mig personligen var det roligt att se att mina kollegor trivs så bra på jobbet.

 

Varför tyckte du om att arbeta med Chair ?

  1. Ett konkret, enkelt och passande språk. De höll det enkelt.
  2. Mycket kunniga rådgivare. Det märks att de varit chefer själva.
  3. Nya viktiga perspektiv med förslag på konkreta åtgärder.

 

Hur skapade Chair värde för dig som kund?

Att få kunniga rådgivare med verklighetsbakgrund som ger dig nya perspektiv på din verksamhet med externa ögon kändes verkligen viktigt och uppfriskande

Jag är verkligen jättenöjd med vårt samarbete och levererade tjänster.

Femstjärnigt.

Jag vill att allt ska vara perfekt, men är man inte redo för feedback ska man inte göra detta. Vissa insikter har varit utmanande, men väldigt givande.

 

Avslutningsvis, vilket råd vill du ge andra ägare som vill utveckla sina företag?

Att ta in nya perspektiv, ny kunskap och få upp ”det du vet att du borde gjort” på agendan igen.

 

Vill du också få rådgivning i din tillväxtresa?

Kontakta Chair Management
kontakt@chair.se
Tel. 0706-74 20 01

Tillbaka till alla blogginlägg